Monday, November 30, 2015

Recenzie: The Good Dinosaur

Daca ar fi sa caracterizez The Good Dinosaur cu un singur cuvant, ar fi: underwhelming. Dar asta nu inseamna ca nu e o experienta placuta. Doar ca e ceva ce in primul act pur si simplu nu functioneaza. Teoria mea e ca are de-a face cu modul in care sunt prezentate personajele la inceput. Screencap-ul de mai sus rezuma totul perfect. Arlo e un papa-lapte incurabil iar Spot e un salbatic adorabil.

In prima parte a filmului Arlo mi s-a parut un nesuferit. Ok am inteles, eroul are defecte iar prin intermediul calatoriei le depaseste, standard procedure, dar daca ii conturezi defectele de asa maniera incat sa ma faca sa vreau sa nu reuseasca mai departe, atunci parca nu e ok.

Interactiunea dintre Arlo si Spot e tot filmul. De acolo vine tot umorul, iar animatiile faciale a lui Spot sunt ( •_•)>⌐■-■ spot on (⌐■_■). (Doamne ce pofta nebuna mi-a facut de The Croods 2) Faptul ca interactiunea lor cantareste asa mult face ca tot filmul pana la ea sa fie fara vlaga. Pe de alta parte daca v-a placut Lion King atunci s-ar putea sa va bucurati ca veti gasi cateva story beats similare in The Good Dinosaur.

Trebuie sa recunosc ca e revigorant sa vezi o animatie despre aventura unei calatorii care sa NU aiba comic relief character fara Donkeyuri, fara Siduri si fara Orm. Problema e ca aventura lui Arlo si Spot nu prea e aventura, motivul pentru care nu au comic relief character e ca ei SUNT comic relief. Nu ai un sentiment de aventura decat spre sfarsitul calatoriei, cand sunt introduse cateva pericole, dar pe parcurs nu am simtit ca cei doi ar fi amenintati de ceva vreodata.

The Good Dinosaur e un film ideal de vazut cu cei mici, povestea e foarte simpla, to a fault daca luam in considerare ca asta e aceasi echipa care a facut Inside Out (WUT?), dar datorita acestui fapt se poate urmari foarte usor, iar comedia o sa ii distreze suficient cat sa stea pe scaun o ora si, ceea ce orice parinte iti poate confirma nu e putin lucru.

E o animatie draguta, dar sub ceea ce poate produce Pixar, din punctul meu de vedere.