Sunday, November 29, 2015

Cele 22 reguli Pixar pentru storytelling


In general privesc cu deosebita retinere orice are 'reguli' in titlu. Insa trebuie spus ca ce Pixar au sintetizat sunt mai degraba principii decat reguli. Diferenta fiind ca o regula e o instructiune specifica asupra unui aspect, in vreme ce un principiu e un fundament teoretic pe baza caruia poti dezvolta ceva.

Spre exemplu, faptul ca orcii din Warcraft au colti* e o decizie de design transformata intr-o regula, daca nu are colti, nu poate fi orc in universul Warcraft, e ceva absolut. In vreme ce, daca toti scenaristii ar folosi 'regulile' Pixar nimeni nu si-ar da seama, pentru ca principiul nu te limiteaza, doar te orienteaza. 

De asta e foarte greu ca designer sa scrii un manual de brand calumea pentru o identitate, pe de-o parte trebuie sa limitezi, dar pe de alta parte trebuie sa lasi si loc de respiro, doar orientand pentru necesitati neprevazute.

Anyway m-am lungit destul, aveti regulile mai jos:


*doar din ce am vazut in trailer-ul pentru Warcraft, I know jack shit despre universul World of Warcraft

0 comentarii:

Post a Comment